Kontaktlinseronline.no - Kontaktlinser - Prissammenligning

Alltomlinser.se - Kontaktlinser i Sverige Lensshopper.co.uk - Contact Lenses in the United Kingdom Kontaktlinsenguide.de - Kontaktlinsen in Deutschland Lensshopper.com - Contact Lenses in the United States Lentillesdecontactonline.fr - Lentilles de Contact en France Nettilinssit.fi - Piilolinssit Lentiacontattoonline.it - Lenti a Contatto in Italia Kontaktlinseronline.no - Kontaktlinser i Norge Lensshopper.nl - Contactlenzen

Digg itFacebook Twitter del.icio.usEmail

Beste prisene - Focus Dailies

Søk etter BILLIGE Linser

Spis deg i vei for et bra øyesyn

Endring i kostholdet kan gjøre underverker for din helse, og spesielt for øynene. Sykdom kommer enkelt når kroppen ikke får den næringen den trenger. Vitamin A og C, Omega 3 og antioksidanter er gode eksempler på matvarer som har vist seg å forbedre synet og visse øyesykdommer.

Dessverre, bare å endre kosthold er ikke nok til å sikre forbedret syn. Bare å ta med matvarer anbefalt nedenfor vil ikke gjøre alt for deg. Du må utelukke usunne næringsstoffer i tillegg. Hold deg unna mat med mye sukker, karbohydrater og prøv å spise med moderasjon. Husk, for mye av noe er dårlig.

Vitamin A
Vitamin A finnes i lever, egg, melk, smør, ost og leverolje som den produserer retinylpalmitat og konverterer den til retinol, et kjemisk stoff som øyet behøver.

Kroppen produserer retinol, men ettersom vi blir eldre vil tilførselen noen ganger bli for kort. Det er derfor en daglig dose av vitamin A er så viktig når vi blir eldre.

Vitamin A hjelper også å forebygge grønn stær, en synshemning som forekommer oftest blant folk i førti- og femtiårene. Grønn stær er en alvorlig øyesykdom som kan, hvis ubehandlet, føre til fullstendig tap av synet.

Vitamin A-mangel er et stort problem som kan føre til reelle øyeproblemer. Imidlertid, ved å spise en egnet mengde av dyrebasert vitamin A, som er nevnt ovenfor, vil du gir kroppen det beste våpenet mot synshemninger som grønn stær.

Vitamin C
Ingen diett for å forbedre synet er komplett uten vitamin C, som finnes i juice, bær og frukt. Dette vitaminet har en positiv effekt mot svaksynte som ødem av netthinnen og grå stær.

Antioksidant næringsstoffer
AMD (age-related macular degeneration) , er en øyesykdom som rammer folk i førti- og femtiårene. Vanlige symptomer er uskarpt syn, blinde flekker, dårlig nattsyn eller delvis til fullstendig blindhet. For å forhindre eller minimere risikoen for AMD, har antioksidanter vist seg å ha en positiv effekt. De finnes i grønnsaker og frukt.

Omega 3
Omega 3 er spesielt godt for å forhindre glaukom, ettersom det har vist seg å redusere trykk i øyet med opptil 13 %. Grønn stær er en øyesykdom der synsnerven blir skadet på grunn av økt trykk i øyet. Ved å spise laks, brokkoli, fiskeolje, tran, valnøtter, kål og grønne bladrike grønnsaker du kan dermed redusere risikoen for intraokulært trykk.

Nevnt ovenfor er anbefalt ingredienser i et sunt kosthold for øyet. Omega 3, vitamin A og C og antioksidanter er alle gode for øyet.

For ytterligere informasjon om hvordan kostholdet påvirker synet ditt, vil vi anbefale en avtale med din lokale øyelege.


Om Kontaktlinseronline.no | Kontakt oss | Presse | Personvernerklæring | Tips en venn | Sitemap


Kontaktlinseronline.no er et uavhengig nettsted med informasjon om kontaktlinser, ikke tilknyttet noen forhandler eller distributør.

Kontaktlinser Online

Copyright © 2006-2017, Kontaktlinseronline.no - All Rights Reserved.